Irriterande bilresa jajamen!

Ibland känns det som att jag hade velat skrota bort min bil då jag lämnat in den till en verkstad i stan men ändå så börja den rycka som att det såg ut som att den brann i huven så jag var tvungen att stanna för att öppna den och försöka kolla vad det var men så dålig som jag är på bilar så kunde jag inte något så jag tog och chansade att köra vidare sådär 3 mil till jaktkojan vart mamma och pappa var. När jag äntligen kom fram så fick jag massa blickar från jaktlaget och det var såklart tack vare min bil då den hade börjat rycka igen så jag fick ta och öppna huven ännu en gång och så lät jag den stå när den stod så kollade pappa på den och det visade sig att det var att det bränslet som låg på motorn från att den hade läkt tidigare. Det hade blivit varmt och det var ingen fara att köra hem igen med bilen. Men jag fick en riktigt irriterande biltur fram och tillbaka till byn för att bilen är skrot, den lät som ett flygplan när man körde, bromsade man så lät det som att bilen skrapade i något, rök från bilen kom in i bilen, man blev lite små yr att köra med den och sist men inte minst så är det som att man sitter i en båt när man kör med den för att jag framdämparna är helt slut i den och ja jag vet felet och har såklart bokad tid hos verkstan för att fixa den men nu börjar jag bli så less på den och jag vet att jag inte kommer kunna sälja den för då har jag ingen bil.
 
Men ärligt talat hur mycket otur ska man ha med bilen? den har helt seriöst varit in till verkstan så många gånger så att jag själv inte ens kan komma ihåg hur många gånger och vad som är gjort på den...
Direkt efter 2 veckor att jag hade fått den så började den paja och och jag fick lämna in den varannan månad ungefär..
Å det värsta är att det är en Ford Kuga 2008 och jag köpte den 2014. Den var alltså inte så gammal och den borde inte ha haft så mycket problem som den har haft.

Nåväl nog om detta med bilen men kände att jag var tvungen att få ut ilskan mot den då jag bara blir galen av den. Nu ska jag iaf fixa upp den från topp till tå och byta ut allt som är dåligt och sedan ska jag kanske sätta ut den då den kommer vara som en helt ny bil då delarna i bilen är bytt och då ska den inte gå sönder nå mera.

Efter den där pinsamma långa och irriterande bilresan så kom jag till stan for på kicks köpte lite ögonfransar och sånt sen åkte jag till syrran och hälsade på där jag fotade några bilder på min underbara systerson Theo. Efter det blev det att åka hemåt för att käka och kolla idol men jag somnade såklart innan Idol hade börjat.

 
Så idag har jag vaknat vid 7, kollat youtube och sen nu efter detta inlägg ska jag börja fixa mig lite för dagen då vi ska åka till Luleå för att kolla hockey. Ja sen såklart så ska jag ge mat åt hundarna och gå ut med de men det är ju som sagt en självklarhet.

Nu får ni ha det bra och jag lovar er ska försöka bli bättre på det här med bloggandet och skaffa mera bilder på bloggen för långa inlägg utan bilder är inte världens roligaste att läsa. Men det får ta sin tid nu har jag ifall köpt lite mera saker till mina kameror så jag ska kunna ta mera snyggare bilder.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my life!

RSS 2.0