Who am I to say?

Kom just på att jag sa att vi skulle höras efter helgen men har inte alls kommit ihåg att skriva något här på bloggen. 
Så tänkte ta allt som hände i helgen och efter helgen lite kort för er.

Fredag: Åkte vi som sagt till byn, när vi kom fram åkte vi en sväng till Fredriks mamma där han duschade och sedan åkte vi till hans syster vart jag fixade mig för att vi sedan skulle åka till Pajala med Robert och lina sen följde Sussi Fredriks syster med. VI var på marknaden eller på Bykrogen och drack till klockan 2 ungefär sen får jag och Fredrik på efterfest eller om man ska kalla det för det vet jag inte då vi åkte till våra arbetskollegor vart min bror bodde under helgen. Där drack vi lite och sen fick jag min smarta ide att jag skulle tatuera mig då jag såg att han hade en tabulerings maskin hemma. Så fick bli en tatuering för mig och Fredrik. 
Sen efter ett tag åkte vi hemåt då Fredriks kompis kom och hämtade upp oss från Pajala.
 
 
Lördag: Vaknade man vid 11 på morgonen och pigg så man inte kunde somna om så gick upp och satt ut hunden och satt ute med henne på bron ett tag för att försöka få bort baksmällan vilket försvann ganska snabbt för mig så jag gick till Sussi hämtade bilen for med den till affären köpte hundmat och dricka. Sen åkte jag hem tillbaka till huset vi bodde i och la mig i sängen brevis Fredrik där jag lyckades somna om och sov till halv 7 på kvällen sen när vi vaknade åkte vi till hans syster igen för att fixa oss klart för kvällen i Pajala plus att denna dag var det Sussi som körde oss dit och när vi var där träffade manmassa folk som man surrade med. Agerade till och med som ordningsvakt lite och bartender eller ja kanske inte riktigt bartender då jag bara hjälpte två stycken att bära ner flaskor med öl för trappen och nerin i baren. Sen åkte man hem och sov. 
 
 
Söndag: Vaknade upp, satt ut hunden och sen gick vi till Fredriks syster igen för att hämta bilen och sakerna vi hade kvar hos henne sen åkte vi och hans mamma till Pajala för att hinna gå på själva marknaden oxå. Där köpte jag en Keps, näsring, marknads bröd och sen köpte vi ett par öronhängen till Sussis dotter och ett tennarmband till hennes andra dotter. Sen så som ni läste så köpte jag en näsring som jag ska få byta till på söndag då jag gjorde hål i näsan på marknaden. Sen efter marknaden så for vi hem och började fixa klart för att åka hemåt till Nattavaara igen och det var så sjukt skönt att komma hem på något sätt men ändå var det skönt att vara borta under helgen oxå. 
 

Måndag: Jobbade jag hela dagen ungefär då jag for på jobbet såjag var där klockan 6.00 och slutade först 18.00 då jag hade fullt upp med att göra grusprover hela dagen. Sen när jag kom hem så somnade jag direkt för att jag var så slut plus att jag hade inte sovit något under natten till måndag. 

Tisdag: Var jag på bilbingo med mamma och Ida W i lansjärv dock vann man inget eller jo mamma vann en chokladask på en lott. Men vi vann inget på själva bingo spelet. Sen efter det körde jag hem dom till stan och åkte hem till byn igen.

Onsdag: Det som sticker ut under igår var väl att jag fixade i ordning köket lite grann då jag och Fredriks mamma fick för oss att vi inte hade så mycket att göra. Men blev nöjd med resultatet iaf då det ser ut som att vara ett helt nytt kök ungefär. Sen åt vi mat sen har jag legat och kollat film till nu ungefär då jag återigen inte kunnat somna eller sova alls.
 
Och nu sitter jag och skriver inlägget och ska väl börja åka mot stan alldeles snart. För att kolla vad man ska göra på jobbet denna dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

This is my life!

RSS 2.0